Welkom op mijn reisblog!

30 september 2022 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het is weer tijd voor een nieuw avontuur!

Het laatste gedeelte van mijn opleiding tot gynaecoloog is ingegaan en als onderdeel van mijn differentiatie perinatologie ga ik 6 maanden in het Tygerberg Hospital werken, gelegen in Kaapstad, Zuid Afrika. Tygerberg Hospital is een academisch universitair ziekenhuis, verbonden aan de Universiteit van Stellenbosch. Het is het grootste ziekenhuis in de West-Kaap, met een verzorgingsgebied met 3.4 miljoen inwoners. Het spreekt voor zich dat ik tijdens deze periode vooral véél patiënten en véél pathologie zal zien. Ik richt me met name op de intensieve zorg voor hoog risico zwangerschappen, zoals patiënten met (ernstige) hypertensieve aandoeningen, cardiovasculaire problematiek, diabetes, infectieziekten maar ook high care en intensive care behoeftige zwangeren.

Daarnaast ga ik uiteraard ook genieten van al het moois wat Zuid Afrika te bieden heeft.

Via deze website wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst.